خبرهای داغ و به روز

با ما خبرهای مهم روز رو میتونید دنبال کنید.

خبرهای داغ و به روز

با ما خبرهای مهم روز رو میتونید دنبال کنید.

  • ۰
  • ۰

اگر به دنبال خرید چمن مصنوعی با قیمت مناسب هستید و اطلاعی از قیمتهای چمن مصنوعی ندارید با ما همراه باشید ما در این مقاله شما را با عوامل تاثیر گذار برقیمت چمن مصنوعی آشنا می کنیم.

 

کاربردهای چمن مصنوعی با توجه به قیمت آن

امروزه کاربردهای چمن مصنوعی بسیار فراتر از گذشته شده و به صورت روز افزون نیز بیشتر هم می شود. در هر جایی که فکرش را بکنید می توان چمن مصنوعی به کار برد. هر شخصی بنا به دلایلی مایل به استفاده از چمن مصنوعی می باشد. اما برای خرید چمن مصنوعی مطلع شدن از قیمت و نحوه محاسبه قیمت چمن مصنوعی یکی از چالش های پیش روی مشتریان است. در خصوص قیمت چمن مصنوعی  در هنگام خرید سوالاتی برای خریدار پیش می آید که دور از انتظار هم نیست. هر خریداری بر اساس نتیجه گیری های خودش برداشت هایی را از قیمت های اعلامی دارد و این پرسش ها به ذهنشان خطور می کند:

آیا قیمت چمن مصنوعی متری می باشد؟ در پاسخ به متری بودن محاسبه قیمت چمن مصنوعی باید بگوییم که بله قیمت چمن مصنوعی متری محاسبه می گردد و قیمت چمن مصنوعی در هر متر مربع معیار ما قرار دارد.

آیا چمن مصنوعی به صورت تکی و غیر متری به فروش می رسد؟ برخی از انواع محصولات چمن مصنوعی به صورت تایل یا نواری فروخت می شود که باید برای استعلام قیمت این نوع محصولات کمی دقت شود.

آیا نصب چمن مصنوعی رایگان است؟ برای نصب چمن مصنوعی نیاز به انجام کارهایی می باشد که توسط نصابان حرفه ای انجام می شود. همچنین چسب چمن مصنوعی برای نصب چمن مصنوعی چسب دو جزئی بسیار باکیفیت می باشد که خودش قیمت مجزایی از چمن مصنوعی دارد. البته خودتان هم می توانید چمن مصنوعی را نصب بکنید که مشاوران ما به شما در این زمینه کمک خواهند کرد.

ارتفاع نخ چمن مصنوعی بر روی قیمت چمن مصنوعی تاثیر گذار است؟ یکی از مولفه های قیمت گذاری چمن مصنوعی ارتفاع نخ به کار رفته شده بر روی چمن مصنوعی می باشد. هر چقدر ارتفاع نخ کوتاه تر باشد چمن مصنوعی ارزان تر است.

آیا هر چقدر تراکم چمن مصنوعی کمتر باشد چمن مصنوعی ارزان تر است؟ تعداد گره های عرضی و طولی چمن مصنوعی تراکم چمن مصنوعی را تشکیل می دهند و هر چقدر کمتر باشند هزینه تولید را کاهش و سرعت تولید را افزایش می دهد به همین جهت سبب ارزان تر شدن قیمت چمن مصنوعی می شود.

مقرون به صرفه بودن چمن مصنوعی

استفاده از چمن های طبیعی نسبت به گذشته به دلیل هزینه های بالای نگهداری بسیار کمتر شده است در عوض استفاده از چمن مصنوعی به دلیل هزینه های پایین و عدم نیاز به نگهداری بسیار رایج شده. مقرون به صرفه بودن قیمت چمن مصنوعی باعث شده تا انتخاب مناسبی برای زمین های ورزشی، زمین های بازی کودکان، حیاط و... باشد. چمن مصنوعی براساس جنس و کیفیتی که عرضه می شود قیمت گذاری می شود که در ادامه موارد تاثیر گذار بر این دو عامل را مورد بررسی قرار می دهیم اما نکته مهم  این است که انتخاب و استفاده از چمن مصنوعی به علت طول عمر مفید 5 تا 7 سال یک سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود.

 

عوامل موثر بر قیمت چمن مصنوعی

به دلایل متعددی قیمت چمن مصنوعی در همه جا یکسان نیست و به عوامل زیادی چون کشور سازنده، جنس، ارتفاع، تراکم، وزن، شکل، متراژ و وجود سطوح شیب دار در محوطه بستگی دارد که همه این عوامل را با هم مورد بررسی قرار می دهیم.

کشور سازنده چمن مصنوعی

کشور سازنده چمن مصنوعی یکی از مولفه های تاثیر گذار بر قیمت چمن مصنوعی می باشد. نحوه سفارش و ارسال آن از کشور مورد نظر بر روی قیمت چمن مصنوعی می تواند تاثیر زیادی بگذارد. با توجه به نرخ ارز و سختی های واردات به دلیل تحریم ها بیشتر محصولات ساخت ایران می باشد. یا فقط الیاف چمن مصنوعی از خارج از ایرام وارد و در داخل مونتاژ می شود.

جنس چمن مصنوعی

مولفه بعدی کیفیت چمن مصنوعی است.جنس چمن مصنوعی معمولا از پلی پروپیلن، نایلون، پلی اتیلن، LSR، XTREME می باشد که توسط شرکت سازنده چمن مصنوعی مشخص می شود.که همه این موارد تاثیر به سزایی در قیمت چمن مصنوعی دارند.

ارتفاع چمن مصنوعی

یک عامل مهم در قیمت چمن مصنوعی ارتفاع چمن می باشد. در بازار چمن هایی با ارتفاع مختلف وجود دارد و بسته به نیاز مشتری به فروش می رسد. برای مثال الیاف چمن مصنوعی زمین فوتسال ارتفاع استانداردی را داراست و چمن مصنوعی تراس و کنار استخر دارای الیاف بلند تری می باشند.

تراکم چمن مصنوعی

عامل مهم بعدی که تاثیر مستقیمی بر قیمت چمن مصنوعی دارد تراکم چمن است.هر چه تراکم چمن بالا باشد قیمت آن نیز بالا می رود. توجه داشته باشید که چمن هایی که تراکم بالا دارند کیفیت و عمر بیشتری را دارا هستند و زیبایی خیره کننده ای به فضا می دهند. هزینه کردن در این مورد واقعا ارزشمند و هوشمندانه است.

وزن چمن مصنوعی

وزن چمن مصنوعی با توجه به جنس،تراکم،ارتفاع الیاف متغییر است و رابطه مستقیمی با قیمت چمن مصنوعی دارد.هر چه تراکم و ارتفاع چمن بیشتر باشد و از جنس های مرغوب تری ساخته شده باشد وزن چمن بالاتر می رود و به طبع قیمت چمن مصنوعی افزایش پیدا می کند.

شکل چمن مصنوعی

از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت چمن مصنوعی شکل چمن مصنوعی است. که عموما C ، U و V شکل هستند. هر چه نفوذ پذیری بالاتر رود قیمت چمن مصنوعی کاهش می یابد.

متراژ محوطه

هر متر مربع از محوطه تعیین کننده مقدار چمن مورد نیاز و قیمت چمن مصنوعی است.

سطوح شیب دار

وجود تپه و سطوح شیب دار می تواند تاثیر به سزایی بر قیمت چمن مصنوعی داشته باشد.زیرا باعث ایجاد کار اضافی و دشوار بر روی سطح می شود.

 

استفاده از چمن مصنوعی با هزینه پایین

با انتخاب چمن مصنوعی به جای چمن طبیعی می توان در هزینه ها صرفه جویی کرد. همانطور که میدانید چمن مصنوعی نیازی به نگهداری و آبیاری ندارد و در هر آب و هوایی سبز و سالم باقی می ماند. اگر میخواهید از سبزی و زیبایی چمن مصنوعی در هر فصلی بهره ببرید و همچنین هزینه کمی بابت آن پرداخت کنید می توانید از ایده چمن مصنوعی بین موزاییک و سنگ های حیاط و بالکن استفاده کنید.استفاده از چمن مصنوعی در بین فضای سنگ و موزاییک یک ایده نوآورانه است و در عین حال با کمترین هزینه زیبایی خیره کننده ای به فضای شما می بخشد. برای اجرای این سبک باید بین سنگ ها فضایی با عرض 3 تا 6 سانتی متر ایجاد کرد و پس از ایجاد بستر سازی مناسب چمن مصنوعی را در عمق یک سانتی متری از شیار با استفاده از چسب مخصوص نصب کرد.

 

قیمت گذاری محصولات چمن مصنوعی

قیمت گذاری چمن مصنوعی مهمترین قسمت این کسب و کار می باشد. هر شرکتی با توجه به امتیازها، مزایا و معایب محصولات خود و مقایسه با رقبا اقدام به قیمت گذاری و درج قیمت چمن مصنوعی به منظور رسیدن به سودآوری در لیست قیمت چمن مصنوعی می کند.
شرکت های چمن مصنوعی محصولات خود را بر اساس روش‌های مختلفی قیمت گذاری می کنند. چند نمونه از این قیمت گذاری ها را در ادامه مثال می زنیم:

قیمت گذاری چمن مصنوعی بر اساس مبادله پایاپای

در این نوع قیمت گذاری چمن مصنوعی به صورت مبادله پایاپای می باشد. برای مثال چمن مصنوعی با ترموود، کاغذ دیواری و ... مبادله می شود. این نوع قیمت گذاری بیشتر در میان همکاران و در بین شرکت های چمن مصنوعی رایج است. کمتر دیده شده که مصرف کننده نهایی برای خرید چمن مصنوعی از مبادله پایاپای استفاده کند.

چانه زنی و تخفیف در هنگام فروش

در این روش فروشنده با خریدار بر سر قیمت نهایی تا رسیدن به یک قیمت توافقی چانه زنی می‌کنند. این نوع چانه زنی در کوچه و بازار وکشور ایران بسیار رایج می باشد. اما دقت کنید که از این روش نمی‌توان در فروش محصولات با مقیاس بالا استفاده کرد.

چمن مصنوعی با قیمت مقوطع

در این نوع قیمت گذاری، دیگر چانه زنی فایده‌ای ندارد. در قیمت گذاری مقطوع خریدار یا باید قیمت تعیین شده توسط فروشنده را بپذیرد یا آنرا رد کند. بیشتر فروشگاه های چمن مصنوعی از این نوع روش قیمت گذاری استفاده می کنند.

قیمت گذاری به صورت مزایده ای

در قیمت گذاری مزایده ای، فروشنده یک قیمت پایه برای چمن مصنوعی خود انتخاب می کند. خریداران هم قیمت های پیشنهادی خود را اعلام می‌کنند. محصول چمن مصنوعی به بالاترین پیشنهاد ارائه شده فروخته خواهد شد. این نوع قیمت گذاری کاربرد بسیار پایینی در فروش چمن مصنوعی دارد.

قیمت چمن مصنوعی با کره گیری

قیمت گزاری به روش کره گیری قبل از هر چیز، بررسی می‌کند که در بازار آیا رقیبی وجود دارد یا خیر. در صورت نبودن هیچ رقیبی، محصول جدید خود را با بالاترین قیمت ممکن به بازار عرضه می کند. پس از اینکه رقبا این محصول را موجود کردند، قیمت را آرام آرام کاهش می دهند.

قیمت گذاری رخنه ای چمن مصنوعی

برخی شرکت های چمن مصنوعی به منظور رخنه در بازار، محصول چمن مصنوعی خود را با سود بسیار پایین یا سر به سر به فروش می رسانند. هدف از اینکار دسترسی به بازار بیشتر و استاندارد سازی بازار می باشد.

قیمت‌گذاری دسته‌ای برای چمن مصنوعی

در این نوع قیمت گذاری، شرکت فروشنده چمن مصنوعی خرید چند محصول را در کنار هم به صورت یک‌جا با قیمت پایین‌تری عرضه می کند. برخی از فروشگاه های چمن مصنوعی چند محصول را به صورت پکیج درآورده و آن‌ها را می فروشند.

قیمت گذاری چمن مصنوعی براساس متراژ خرید

برخی از فروشندگان چمن مصنوعی طرح های فروشی را بر اساس متراژ خرید تنظیم کرده اند. هر چقدر متراژ خرید بیشتر باشد قیمت چمن مصنوعی کاهش می یابد.

دسته بندی قیمت چمن مصنوعی

مشتریان به چند دسته بر اساس خصوصیاتی که دارند دسته بندی می گردند. دسته بندی مشتریان چمن مصنوعی به صورت شرکت ها، فروشگاه ها، نصابان و مصرف کننده نهایی می باشد.

قیمت گذاری روانشناسانه

فروشندگان چمن مصنوعی اینکار را با قیمت گذاری محصولات خود به قیمتهایی که با عدد 9 ختم می‌شوند انجام می دهند. مثلاً به جای قیمت 290 هزار تومان قیمت 289 هزار تومان را برای چمن مصنوعی انتخاب می کنند. در اینگونه قیمت گذاری ها مشتریان در هنگام خرید از احساسشان برای تصمیم گیری در خرید تبعیت می کنند. 

  • ۰۱/۰۸/۰۴
  • حسین محمدپور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی